Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam typologie komunikačních typů podle Kopsových v povolání učitele mateřské školy.
BÍCOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá významem typologie komunikačních typů podle Kopsových v povolání učitele mateřské školy. Jejím cílem je zjistit, jaký přínos má znalost komunikačních typů pro práci učitele v mateřské škole a jak s typologií učitelé pracují. V úvodu bakalářské práce je popsáno současné pojetí přístupu k dětem. Jsou popsána základní fakta o komunikaci, její verbální a neverbální složce. Zabývá se také některými technikami efektivní komunikace. Podrobněji je pozornost věnována jednotlivým komunikačním typům a jejich potřebám. V praktické části práce jsou interpretovány výsledky kvalitativního výzkumu. S vybranými učiteli mateřských škol byly realizovány rozhovory. Na základě nich bylo zjištěno, že znalost komunikačních typů a jejich používání usnadňuje učitelům v mateřských školách práci. Má vliv na pozitivní sebepojetí pedagogů. Tím pomáhá ve třídě navodit vlídné prostředí. Působí jako prevence nedorozumění v komunikaci. Umožňuje poznat a zohlednit individuální potřeby dětí a tím přispívá k jejich pocitu přijetí.
Respektující přístup k dítěti v mateřské škole
KONVALINOVÁ, Eva
Cílem této bakalářské práce je ověřit, zda učitelé mateřských škol volí směrem k dětem respektující přístup, který je zaměřen na potřeby dětí, jejich individuální možnosti a zájmy. V teoretické části je popsána komunikace obecně a definována komunikace respektující neboli efektivní a její formy, ale také je zde popsána komunikace neefektivní. Dále je text práce zaměřen na vztah dítěte a dospělého, na individualizaci vzdělávání, u které je poukázáno na důležitost vývojových zvláštností dětí předškolního věku. Zmíněny jsou i individuální potřeby dětí a inkluzivní vzdělávání. Pro účel dosažení stanoveného cíle byl zvolen kvalitativní výzkum, metoda krátkodobého záměrného pozorování, pro které byla zvolena tři kritéria. Prvním kritériem byl vztah dítěte a učitele. Druhé kritérium se týkalo užívání forem efektivní a neefektivní komunikace a třetí kritérium se zabývalo potřebami dětí. Výzkumným souborem byli učitelé mateřských škol z pěti zařízení v rámci Jihomoravského a Jihočeského kraje. Pozorování bylo doplněno o krátký polostrukturovaný rozhovor s učiteli mateřských škol. Cílem rozhovoru bylo zjistit informovanost učitelů v oblasti individualizace vzdělávání.
Rodinná výchova dítěte navštěvujícího MŠ s respektujícím přístupem
CMÍRALOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zaměří na rodinnou výchovu dětí, které navštěvují mateřskou školu s respektujícím přístupem. Teoretická část zpracovává téma výchovy, vlivů na výchovu, výchovných stylů. Definuje také rodinnou a institucionální výchovu. Přibližuje dva současné trendy výchovy a to Respektující výchovu a Nevýchovu. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu, který je realizován formou dotazníku. Dotazník mapuje výchovné postoje a styly v konkrétních rodinách dětí, které navštěvují školku uplatňující respektující přístup, sleduje případné shody či výrazné rozdíly mezi školní a rodinnou výchovou v přístupu k dítěti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.